Hónak kint már nyoma sincs, megszűnt a jégkásás-sós massza az utakon, és nagyobb részt pluszban jár a celsius mutató. Nyomasztó időszak volt a tél vége, rossz volt ránézni az autóra, több hetes, esetleg hónapos latyak maradványok, kicsapódott só, és még sorolhatnám mi rondította szerencsétlent a hideg időben. Itthon mosni nem tudtam, vácra bemenni pedig nem volt értelme, hisz hazafelé visszakapta volna a levedlett szennyet. Múlt héten viszont kisütött a nap, én pedig rohantam a Toyotáért, mosni kellett. Lélekmelengető érzés volt megszabadítani a kosztól, eddig már már lelkiismeret furdalásom volt vele szemben, hisz rendíthetetlenül nyelte a kilométereket az ínséges időkben, koszosan, só-marás közepette is. 
Pár órával később kívül-belül ragyogott, eleinte furcsa is volt ránézni, szokatlanul "szép" volt. Másnap hosszas túrára indultunk, körbe krúzoltuk a Börzsönyt, asszonyi társaságban. Résnyire ugyan, de leengedett ablakkal, halk zenével állt helyre a lelki világunk. Nem igazán lehetettünk volna ott, akkor jobb helyen.

A tél azonban nem telt el nyomtalanul, több tünet is megjelent a Corollán. Egy este 90 környékén felugrott a motorháztető, na nem teljesen, csak jó 5 centire. Sokszori lecsukás-csapás után sem volt az igazi, végül hallani lehetett: nem kattan a kampó, ami lent is tartja azt. Sebaj, egy csavarlazítós kezelés lemosta a maradék sót, és végre elkezdett megfelelően mozogni fém a fémen, a tető pedig lent maradt. Másik hasonlóan orvosolt probléma a zár szorulása volt. A jobb oldali már rég nem nyílt kulcsra, majd ahogy kicsapódott a só, kezdett beállni a bal is. Kellemetlen lett volna, ha nem nyílik egyik sem, vagy esetleg beletörik a kulcs. Szerencsére jutott oda is az isteni nedűből, így most már hibátlanul üzemel mindkettő. 

Mik a tervek? Természetesen egy erőteljes hasmagasság csökkenés, hisz tavaly egy rövid ideig volt alkalmam beleszeretni úgy az autóba. A futómű már megvan, a kerekek adottak, Jacsó Peti pedig tárt karokkal vár egy kellemes esti - ahogy ismerem- elég drasztikus futómű tekerésre. Hogy mikor, ki lehet találni az alábbi kép alapján.

Tipikus. Kedvünket azonban ez sem szegheti, a cél már közel, maximum 2 héten belül hasalni fog az öreg Toyota. Addig azonban hátra van egy teljes átvizsgálás, hisz tiszta lappal ér kezdeni a szezont, illetve fel kell gumizni a most még szobadísz funkciót betöltő Fondmetalokat.

Apróságok, de az idő egyre csak fogy, jó lesz tartani a tempót, megéri. 

A bejegyzés trackback címe:

https://havazoo.blog.hu/api/trackback/id/tr45120602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása