Pár nap hiján egy hónapja van itthon az autó. Ez idő alatt megtettem vele nagyjából 600 kilométert, változó minőségű utakon, nagyobb hibák nélkül. Egy dolog hiányzott a tökéletes állapothoz: egy futóműállítás. A művelet önmagában nem nagy dolog, ám az első próbálkozásnál hamar szembesülni kellett a tényekkel: a legtöbb műhelybe nem tudok beállni. Telefonok, kavarodás, egy verőcei műhelybe sikerült bejutnom, de jött a következő nehézség: nem fér be az autó alá az emelő. Oldalanként 2 léccel sikerült olyan magasra emelni az autót, hogy végül összejött, de még így sem fértek hozzá kellőképpen. 

Pár nappal később elvittem egy budapesti Subaru szervizbe, korábbi elmondásuk szerint nem okoz majd problémát a hasmagasság. A műhely udvarra jutáson kívül így is volt. Tovább bonyolította a dolgot a kerék kis mérete, de nem volt megoldhatatlan a feladat. Fél óra múlva csöngött a telefon, valami nincs rendben. 

Ugorjunk. 2 nappal később megérkezett az összegző levél. 

Hibamegállapítás.

Szervízünkbe 2012.09.05-én érkezett AMV-632 frsz-ú Toyota corolla gépkocsin az alábbi hibákat tártuk fel:
- az állítható futómű magasság rögzítő gyűrűi letekeredeve
- a gk. hasmagassága 5 cm, ezért az alvázon több friss sérülés látható
- kipufogó több helyen összenyomódva
- j.e. féltengely a váznyúlványba ér, a váz rajta fekszik.
- mindkét hátsó fékből erős olajfolyás, munkahengerek cserére szorulnak
- mindkét hátsó gumifékcső erősen repedezett, jobboldali szivárog, szigetelő szalaggal betekerve(!)
- mindkét hátsó lengéscsillapítóból hiányzik az olaj, teljesen összeestek
- bal alsó futóműgömbfej erősen lóg, cserére szorul
Fenti hibák javítása nélkül a gépkocsi csak szállító járművel hagyhatja el a telephelyet, mivel balesetveszélyes állapotban van! 

 

 Na ez már valami. A kipufogó sérülései, nem meglepőek, és sok minden fogható az elöregedésre, amivel semmi baj nincs egészen addig, amíg hozzá értő ember észre nem veszi, és jelzi a tulajnak. A helyzet onnantól vicces, hogy a közel sem megbízható állapotról egy szót nem hallottam az autó átvételekor, vagy azóta bármikor. Kérdés, hogy lehet így kiadni egy 2 hónapig készülő autót. Szigetelő szalaggal betekert fékcső? Utólag kiderült, állítólag már úgy került le az kocsi. Rendben, de az a minimum, hogy kapok egy telefont, vagy üzenetet, hogy ez van, mi legyen, mert ez így gáz. Nem kaptam. Az átszabatott hátsó gátlókban egy gramm olaj nem volt, igaz jelezték, hogy fel kellene újítani majd. Kérdés, miért kellett akkor sz*rból várat építeni? Plusz költség ugyan, de meg van oldva a probléma. 

Ugrás.

Tegnap hoztam el az autót a Seibiko-ból, immár felújított fékrendszerrel, és gátlókkal, jelentős összegért cserébe.  Nem ajánlják a jelenleginél alacsonyabb hasmagasságot ebben az állapotban, igaz, segédrugóval bármeddig lehet majd csökkenteni azt. De ez majd a jövő zenéje. Holnap visszakerülnek a gyári kerekek, bár valószínű, hogy egy újabb emelést követően tudom majd csak felrakni az autóra őket. A Fondmetal-ok sorsa egyenlőre kérdéses, lehet tavasszal az esetleges távozásuk egy nagyobb garnitúra eljövetelét vonja maga után. Így viszont el tudom érni, hogy a jelenlegi 4 helyett 1 ujjam (se) férjen a kerék, és a sárvédő közé, de az autó hasmagassága még kezelhető marad. Meglátjuk. A kipufogó távozott, a gyári állapoton bután mutatott volna az imádott vég. 

Tavaszig pedig meg van az új kitűzött cél, ami nem más mint a legapróbb hibák eltüntetése, a bódén, a beltérben, vagy mechanikai szempontból. Apró horzsolások, hiányzó tetőkárpit, és társaik szép lassan eltűnnek, és ha minden jól megy, tavaszra lesz egy tökéletes, hibátlan állapotú kiindulási alapom.

Onnan pedig ismét nagy levegő, és merülés...

A bejegyzés trackback címe:

https://havazoo.blog.hu/api/trackback/id/tr64774924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása