Az autó remek dolog. Akárcsak a rövidfilmezés. A kettő két teljesen külön világ, de ha a kettőt igényesen ötvözik remekmű születhet. Itt nem a végletekig leharcolt Hondákról szóló amatőr versenyvideókról beszélek, hanem igazi művészetről. Nincs rögtönzés, vagy ha igen akkor is hihetetlenül igényes, viszont van komoly stáb, felszerelés, és ami talán a legfontosabb: tehetség. Napjainkban millió erre törekvő videóval találkozhatunk, itt ellenben igazi kincseket mutatnék be. Az itt látható videókban meg mer szólalni olyan zene, amiben nincs folyamatos fákjú, és mentes különböző (emberi) hörgésektől. Ezek a képsorok stílusban erősen eltérnek, van ahol az ember mint olyan csak egy külső eszköz, máshol viszont rajta keresztül érződik igazán a bemutatott sport, vagy jármű kultúrája. Nem fogok teljes képet bemutatni, teljesen hidegen hagy egy csicsás német vas, és kikerülöm az amerikai izomkolosszusokat. Kizárásos alapon Japán járművek maradnak, holott látható amerikai videó is, sőt, német csapat munkája is tiszteletét teszi. Profi stábtól egészen az egy-emberes videókig minden megtalálható, a végeredmény eltérő, de aki igényli, megtalálja benne azt a kis pluszt, ami miatt beléjük szerethet.

Elsőként következzen a We are drift csoport két videója. Mindkettőt Luke Huxham készítette, néhol ugyan nem tökéletes, és egyértelműen nem profi stáb forgatta, de erőteljes hangulata van, és valós képet mutat a Japán Ebisu pályán zajló versenyekről, illetve a hegyi amatőr menetekről. Érdemes vetni rájuk egy pillantást.

Az Egyesült Királyság remek helyzetben van, profi csapatok, versenyzők, és országos bajnokság is fut, magas színvonalon. Stephen Brooks végigköveti az egész évadot, megörökítve a futamokat. Csodás képek, tökéletes képi utómunka a minimum.


Joshua Herron, és a Keep Drifting Fun a tengeren túl zajló Formula D áldomásait követi, és gyárt hihetetlen hangulatú, de erősen „amerikás” videókat. Nem rajongok az ottani drift-ért, és ellenszenvet vált ki, mikor Falken Mustang, vagy Red Bull GTO adja ki a farát, és felesleges bling a nyitott tetős 350Z. Szerintem.


Effektektől mentes, letisztult, de vérprofi képsort rögzített a Drift Alliance. Az aszfalt mintázata alapján a söfőr majdnem elsőre beadott minden kanyart, és fordulót. Gyönyörűen tüsszög a 240SX.


Azoknak, akik hasonlóképp vélekednek kihagyhatatlan oldal a Speedhunters. Profi munkák, remek beszámolók, és tökéletes képek. Legzseniálisabb művük  Ebisu: The Soul of Drift címen ismert. Teljesen más képet mutat erről a világról, mint amit eddig láttunk.


A végén pedig kitérővel jelenteném be a német csapatot. Format 67. Előre megtervezett, pontos felvételek, stáb, profizmus. Számtalan művük egy-egy autót mutat be, más-más módon. Karaktert farag belőle, lélekkel ruházza fel.

 

2010.08.02.

A bejegyzés trackback címe:

https://havazoo.blog.hu/api/trackback/id/tr402524552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása